Tytuł projektu:
"Wdrożenie
elektronicznej platformy współpracy B2B umożliwiającej automatyzację
wymiany informacji między partnerami".
Opis projektu:
Celem
projektu jest zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych
i wdrożenie platformy B2B realizacja projektu polega na zakupie (
indywidualnie zaprojektowanej do potrzeb ) innowacyjnej aplikacji
funkcjonującej w oparciu o sieć internetową. Aplikacja ma na celu
zintegrowanie systemów handlowych dotychczas działających wyłącznie
w obszarze jednego przedsiębiorstwa. System przygotowany zostanie w
taki sposób, ab dokonać pełnej automatyzacji procesów realizowanych
pomiędzy systemami informatycznymi Wnioskodawcy i współpracujących
przedsiębiorstw. W wyniku realizacji inwestycji możliwa stanie się
kooperacja miedzy odrębnymi podmiotami gospodarczymi na nie
realizowanym dotychczas poziomie.
Przebieg realizacji
projektu:
Proces budowania systemu B2B
przebiegał będzie w 4 etapach rzeczowych:
Etap I. okres: 2 luty
2013 – 31 maj 2013
Etap polegać będzie na
nabyciu niezbędnych analiz przygotowawczych oraz usług doradczych
związanych z wdrożeniem oraz reorganizacją procesów biznesowych.
Podczas realizacji etapu
zostaną także przeprowadzone działania informacyjne o udziale
finansowym środków budżetu Unii Europejskiej w projekcie, które będą
służyć zwiększeniu świadomości społeczeństwa w zakresie projektów
współfinansowanych z funduszy europejskich oraz roli Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego i Unii Europejskiej.
Działania informacyjne będą
skierowane do szeroko
rozumianej opinii publicznej, w tym do pracowników, klientów,
dostawców a także
współpracujących przedsiębiorstw.
Etap został zakończony 31
maja 2013 i rozliczony.
Etap II. okres: 1
czerwiec 2013 – 31 sierpień 2013
Etap będzie polegał na
zakupieniu środków trwałych. W ramach realizacji projektu istnieje
konieczność nabycia następujących środków trwałych:
Serwer - stanowił będzie środowisko
działania aplikacji, musi zapewniać bezpieczeństwo i niezawodność
jej działania przy jednoczesnym zagwarantowaniu odpowiedniej do
potrzeb wydajności i elastyczności. Nie bez znaczenia będzie
minimalizacja kosztów funkcjonowania oraz niewielkie wymagania
serwisowo-obsługowe. Planowany do zakupienia serwer powinien
posiadać szybki podsystem we/wy oraz możliwość zainstalowania
pamięci o dużej pojemności i przepustowości, tak by wymagająca
aplikacja B2B działała szybciej niż na serwerach poprzedniej
generacji. Serwer powinien charakteryzować się rozwiązaniami
zwiększającymi niezawodność, dostępność i łatwość serwisowania przy
zachowaniu niskich kosztów i wysokiej sprawności.
Podzespoły muszą zostać tak
dobrane, aby w systemie pracy ciągłej zapewniały niezawodny i szybki
dostęp do zasobów serwera.
By zapewnić sprawne
funkcjonowanie wymagającej aplikacji konieczne jest nabycie
środowiska sprzętowego spełniającego poniższe funkcje.:
-
wydajne serwery
dwuprocesorowe,
-
optymalny system
operacyjny,
-
pojemne dyski twarde
wymienialne podczas pracy,
-
zintegrowany interfejs
sieciowy,
-
mechanizm detekcji
zespołów zagrożonych awarią,
-
pełna skalowalność i
redundancja.
Urządzenia stanowiące
wyposażenie „serwerowni” : szafa serwerowa typu Rack, router
zarządzalny z funkcją menedżera pasma, przełącznik typu switch o
przepustowości portów 1GHz, panel krosowniczy, zasilacz awaryjny
serwerowy UPS.
Etap został zakończony 31
sierpnia 2013 i rozliczony.
Etap III. Okres: 1
września 2013 – 31 styczeń 2014
Etap polegał będzie na
zleceniu utworzenia i nabyciu wartości niematerialnych i prawnych –
aplikacji automatyzującej procesy biznesowe pomiędzy firmą
Wnioskodawcy oraz partnerów biznesowych. W etapie nr 3 zostanie
nabyta część rozwiązań:
-
System do wymiany
dokumentów EDI – wymiana dokumentów, ofert, zamówień,
potwierdzanie zamówień, e-faktury (w standardzie EDI z podpisem
elektronicznym)
Z uwagi na złożoność
projektu, zakup platformy B2B w rozbiciu na realizowane zadania
pozwoli na płynne testowanie aplikacji i ułatwi proces wdrożenia.
Ogłoszenie o przetargu na
zaprojektowanie, stworzenie i wdrożenie aplikacji B2B zapewniającej
automatyzację procesów biznesowych pomiędzy systemem informatycznymi
Zakład Informatyki a systemami informatycznymi współpracujących
przedsiębiorstw ( ofertę zgodnie z załączonym formularzem należy
złożyć do 10.10.2013 do godziny 15.00 )
-
zapytanie ofertowe
- wzór
oferty
- protokół z przeprowadzenia
wyboru ofert
Etap IV. Okres: 1 lutego
2014 – 31 lipca 2014
Etap polegał będzie na
nabyciu wartości niematerialnych i prawnych - aplikacji B2B
(pozostałe moduły):
wraz z kodami źródłowymi
aplikacji i prawami autorskimi. |